پایگاه خبری بامداد زاهدان؛ محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان به همراه علیرضا شهرکی، فرماندار و محمدامیر براهوئی شهردار زاهدان به صورت سرزده از کتابخانه عمومی استاد کامبوزیا بازدید کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات موجود آشنا شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بامداد زاهدان، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان به همراه […]

پایگاه خبری بامداد زاهدان؛ محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان به همراه علیرضا شهرکی، فرماندار و محمدامیر براهوئی شهردار زاهدان به صورت سرزده از کتابخانه عمومی استاد کامبوزیا بازدید کرد و از نزدیک با مسائل و مشکلات موجود آشنا شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بامداد زاهدان، محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان به همراه علیرضا شهرکی، محمدامیر براهوئی و جمعی از مدیران و مسئولین شهرستان، به صورت سرزده از کتابخانه استاد کامبوزیا بازدید و با کتابدار این کتابخانه گفتگو کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از فعالیت‌های مهم فرهنگی و هنری که در این کتابخانه برای کودکان و نوجوانان حاشیه شهر انجام می‌شود، از دستگاه‌های فرهنگی خواست تا با کتابخانه در خصوص اجرای برنامه‌های مختلف همکاری و همراهی داشته باشند.

وی با اشاره به وجود این کتابخانه در حاشیه شهر زاهدان، گفت: جاده منتهی به این مکان فرهنگی نامناسب است. از شهردار زاهدان می‌خواهم هر چه سریع‌تر در خصوص ترمیم و بازسازی جاده اقدام شود تا دسترسی عموم مردم به این کتابخانه، که مرجع بسیاری از محققین و علاقه‌مندان به مطالعه است، تسهیل شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همچنین از شهردار خواست تا بودجه مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری و تهیه تجهیزات لازم به این کتابخانه تخصیص دهد.

مهدی جهان‌تاب، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این بازدید ضمن قدردانی از حضور استاندار و مسئولین در کتابخانه گفت: کتابخانه استاد کامبوزیا مرجع بسیاری از محققین داخلی، و حتی خارجی است، که در طی سال مخصوصاً ایام نوروز از این مکان بازدید و از منابع آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به قانون اداره کتابخانه‌های عمومی گفت: بخش مهمی از بودجه جاری کتابخانه‌های عمومی از طریق واریز سهم نیم درصد درآمد شهرداری به حساب انجمن کتابخانه‌ها تأمین می‌شود و اگر این مبلغ واریز نشود از طریق مراجع ذی‌صلاح از بودجه شهرداری کسر و به حساب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واریز می‌شود.

محمدامیر براهوئی شهردار زاهدان نیز در این بازدید در خصوص پرداخت سهم نیم درصد درآمد شهرداری گفت: بخشی از این بدهی به زودی به حساب انجمن کتابخانه‌های عمومی واریز خواهد شد.

گفتنی است، استاندار و هیئت همراه از موزه کتب نفیس موجود در این کتابخانه بازدید کردند و با زندگی استاد کامبوزیا و فعالیت‌های فرهنگی این کتابخانه در راستای ترویج فرهنگ مطالعه در حاشیه شهر زاهدان آشنا شدند./ انتهای خبر

 

 

  • نویسنده : حمید عقیلا